Vieras

Aseksuaali vai frigidi

13 Heinä 2017, 21:25

Hei! Rakkaus ja romantiikka on kiinnostanut, mutta seksi ei koskaan. En vain saa siitä mitään tyydytystä. Olen ollut parisuhteessa jo kauan ja harrastamme seksiä säännöllisesti, ehkä noin kerran kahdessa viikossa tai kerran viikossa.
Mitä harvemmin, sen parempi minun mielestäni. Olemme yhdessä vaiheessa eläneet jopa muutaman vuoden ilman seksiä, mikä ei häirinnyt minua yhtään. Suoraan sanottuna.
Olen alkanut miettiä, että olenko frigidi vai aseksuaali. Suostun seksiin, koska rakastan kumppaniani ja huomaan hänen nauttivan siitä. Itse en saa siitä mitään irti. En ole koskaan saanut orgasmia ja itsetyydytystäkään en harrasta, koska siinä vain käsi väsyy ilman tulosta.
Olenko frigidi vai aseksuaali?

Minde
Ylläpitäjä

Re: Aseksuaali vai frigidi

17 Heinä 2017, 21:17

Hei!

Valitettavasti emme voi auttaa sinua toivomallasi tavalla. Tämä johtuu kahdesta syystä. Ensinnäkin tällä foorumilla kunnioitetaan itsemäärittelyoikeutta eli jokaisella on oikeus määrittää itse oma seksuaalinen suuntautumisensa. Ja toisekseen kukaan ei voi määrittää toisen henkilön puolesta tämän seksuaalista suuntautumista, vaikka haluaisikin, koska seksuaalisen suuntautumisen määrittämämisessä tulee tietää millaisia tunteita ihminen tuntee/ei tunne muita ihmisiä kohtaan.

Aseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen. Aseksuaaleiksi itsensä määrittävät ihmiset tuntevat vain vähän tai eivät tunne lainkaan seksuaalista vetovoimaa muihin ihmisiin. Aseksuaalit voivat tuntea muita vetovoiman tunteita muihin ihmisiin kuten romanttista vetovoimaa. Aseksuaalien seksuaaliset tarpeet, suhtautuminen seksiä kohtaan sekä seksin harrastamiseen liittyvät asiat ovat hyvin yksilöllisiä.

Voit rekisteröityä tämän foorumin käyttäjäksi, niin pääset tutustumaan paremmin aseksuaaleihin. Siitä voisi olla sinulle apua. Myös Sinuiksi tuki- ja neuvontapalvelusta voisi olla apua:

https://www.sinuiksi.fi/
https://www.sinuiksi.fi/selaa-kysymyksia/aseksuaalisuus

Frigidiyteen liittyen en osaa sanoa mitään, koska en ole siihen koskaan perehtynyt, joten se on minulle melko tuntematon käsite.

Toivottavasti sinulle selviää tämä mieltäsi askarruttava asia. :)

Palaa sivulle “Vierailijoille”