Vieras

Aseksuaali vai frigidi

Hei! Rakkaus ja romantiikka on kiinnostanut, mutta seksi ei koskaan. En vain saa siitä mitään tyydytystä. Olen ollut parisuhteessa jo kauan ja harrastamme seksiä säännöllisesti, ehkä noin kerran kahdessa viikossa tai kerran viikossa.
Mitä harvemmin, sen parempi minun mielestäni. Olemme yhdessä vaiheessa eläneet jopa muutaman vuoden ilman seksiä, mikä ei häirinnyt minua yhtään. Suoraan sanottuna.
Olen alkanut miettiä, että olenko frigidi vai aseksuaali. Suostun seksiin, koska rakastan kumppaniani ja huomaan hänen nauttivan siitä. Itse en saa siitä mitään irti. En ole koskaan saanut orgasmia ja itsetyydytystäkään en harrasta, koska siinä vain käsi väsyy ilman tulosta.
Olenko frigidi vai aseksuaali?

Minde
Ylläpitäjä
Viestit: 201
Liittynyt: 26 Helmi 2017, 16:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aseksuaali vai frigidi

Hei!

Valitettavasti emme voi auttaa sinua toivomallasi tavalla. Tämä johtuu kahdesta syystä. Ensinnäkin tällä foorumilla kunnioitetaan itsemäärittelyoikeutta eli jokaisella on oikeus määrittää itse oma seksuaalinen suuntautumisensa. Ja toisekseen kukaan ei voi määrittää toisen henkilön puolesta tämän seksuaalista suuntautumista, vaikka haluaisikin, koska seksuaalisen suuntautumisen määrittämämisessä tulee tietää millaisia tunteita ihminen tuntee/ei tunne muita ihmisiä kohtaan.

Aseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen. Aseksuaaleiksi itsensä määrittävät ihmiset tuntevat vain vähän tai eivät tunne lainkaan seksuaalista vetovoimaa muihin ihmisiin. Aseksuaalit voivat tuntea muita vetovoiman tunteita muihin ihmisiin kuten romanttista vetovoimaa. Aseksuaalien seksuaaliset tarpeet, suhtautuminen seksiä kohtaan sekä seksin harrastamiseen liittyvät asiat ovat hyvin yksilöllisiä.

Voit rekisteröityä tämän foorumin käyttäjäksi, niin pääset tutustumaan paremmin aseksuaaleihin. Siitä voisi olla sinulle apua. Myös Sinuiksi tuki- ja neuvontapalvelusta voisi olla apua:

https://www.sinuiksi.fi/
https://www.sinuiksi.fi/selaa-kysymyksia/aseksuaalisuus


Frigidiyteen liittyen en osaa sanoa mitään, koska en ole siihen koskaan perehtynyt, joten se on minulle melko tuntematon käsite.

Toivottavasti sinulle selviää tämä mieltäsi askarruttava asia. :)

Joo

Re: Aseksuaali vai frigidi

Mitä väliä sillä on, kumpi olet? Jos kysytään vonkaavalta mieheltä, olet varmasti frigidi. Jos kysytään joltakin lbtg-yhteisön jäseneltä, lienet ase.

Jos minä olisin sinä, keskittyisin ihan muihin asioihin kuin siihen, millä nimellä haluttomuuttaan pitäisi muille selitellä. Ei pidä. Et ole seksiä velkaa kenellekään.

Keskittyisin siihen, mitä haluan kaikella sillä ajalla ja energialla tehdä, joka jää yli seksin perässä juoksemisesta. Kun tätä tekee tarpeeksi kauan, eivät miehet enää edes lähesty. Energia muuttuu, etkä viehätä heitä samalla tavalla kuin silloin, kun elämäsi pyörii seksin (tai seksittömyyden) ympärillä.

wondergirl
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Elo 2018, 22:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aseksuaali vai frigidi

Itseäni ei ole koskaan kukaan mies lähestynyt vonkaamismielessä livenä. Ilmeisesti olen ihan ok näköinen hoikka ja suht naisellisen näköinen nainen (siro olemus). Varmaan tämä johtuu siitä, että viestitän jotenkin tiedostamattomasti, että minussa ei ole sellaista asiaa kuin seksuaalisuus. En meikkaa, pidä korkokenkiä tai pukeudu erityisen paljastavasti. En käy myöskään baareissa. Minua hämmästyttää oikeastaan Me too -tyyliset keskustelut, kun en ole koskaan kokenut elämässäni mitään sinne päinkään.

Frigidi tai ace käy molemmat minulle. Tarve määritellä itseä seksuaalisuuden suhteen syntyi vasta, kun jossain mediassa törmäsin aceuteen.

hohtava

Re: Aseksuaali vai frigidi

wondergirl kirjoitti:
13 Kesä 2020, 07:44
Itseäni ei ole koskaan kukaan mies lähestynyt vonkaamismielessä livenä. Ilmeisesti olen ihan ok näköinen hoikka ja suht naisellisen näköinen nainen (siro olemus). Varmaan tämä johtuu siitä, että viestitän jotenkin tiedostamattomasti, että minussa ei ole sellaista asiaa kuin seksuaalisuus. En meikkaa, pidä korkokenkiä tai pukeudu erityisen paljastavasti. En käy myöskään baareissa. Minua hämmästyttää oikeastaan Me too -tyyliset keskustelut, kun en ole koskaan kokenut elämässäni mitään sinne päinkään.

Frigidi tai ace käy molemmat minulle. Tarve määritellä itseä seksuaalisuuden suhteen syntyi vasta, kun jossain mediassa törmäsin aceuteen.
Voi kuule, aseksuaalisuus ei ole päältä päin nähtävissä. Minulla on isot rinnat ja vedin miehiä puoleeni hulluna, seksiä oltiin vailla monta kertaa saman illan aikana. Minua ei vaan kiinnosta. Aseksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa tai sillä miten seksikkäänä muut sinut näkevät. Aseksuaalisuus on ihan vain sitä, että et itse koe seksuaalista viehätystä muissa ihmisissä, mikään ei innosta herättämään seksuaalista kiinnostusta.

wondergirl
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Elo 2018, 22:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aseksuaali vai frigidi

Ehkä olet sitten kuitenkin naisellinen? Itselle aseksuaalisuuteen liittyy myös se, että oman sukupuoleni esiin tuominen ei kiinnosta mitenkään. Kaipa usein itseä laitetaan juuri toisen tai saman sukupuolen takia? Olen oikeastaan aseksuaalisuuden lisäksi aika lailla sukupuoleton, vaikka biologisesti toki selvä nainen.

wondergirl
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Elo 2018, 22:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aseksuaali vai frigidi

Vastasin tossa edellä siis sulle 🙂
hohtava kirjoitti:
11 Helmi 2021, 15:45
wondergirl kirjoitti:
13 Kesä 2020, 07:44
Itseäni ei ole koskaan kukaan mies lähestynyt vonkaamismielessä livenä. Ilmeisesti olen ihan ok näköinen hoikka ja suht naisellisen näköinen nainen (siro olemus). Varmaan tämä johtuu siitä, että viestitän jotenkin tiedostamattomasti, että minussa ei ole sellaista asiaa kuin seksuaalisuus. En meikkaa, pidä korkokenkiä tai pukeudu erityisen paljastavasti. En käy myöskään baareissa. Minua hämmästyttää oikeastaan Me too -tyyliset keskustelut, kun en ole koskaan kokenut elämässäni mitään sinne päinkään.

Frigidi tai ace käy molemmat minulle. Tarve määritellä itseä seksuaalisuuden suhteen syntyi vasta, kun jossain mediassa törmäsin aceuteen.
Voi kuule, aseksuaalisuus ei ole päältä päin nähtävissä. Minulla on isot rinnat ja vedin miehiä puoleeni hulluna, seksiä oltiin vailla monta kertaa saman illan aikana. Minua ei vaan kiinnosta. Aseksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa tai sillä miten seksikkäänä muut sinut näkevät. Aseksuaalisuus on ihan vain sitä, että et itse koe seksuaalista viehätystä muissa ihmisissä, mikään ei innosta herättämään seksuaalista kiinnostusta.

hohtava

Re: Aseksuaali vai frigidi

wondergirl kirjoitti:
12 Helmi 2021, 00:08
Ehkä olet sitten kuitenkin naisellinen? Itselle aseksuaalisuuteen liittyy myös se, että oman sukupuoleni esiin tuominen ei kiinnosta mitenkään. Kaipa usein itseä laitetaan juuri toisen tai saman sukupuolen takia? Olen oikeastaan aseksuaalisuuden lisäksi aika lailla sukupuoleton, vaikka biologisesti toki selvä nainen.
En pukeudu naisellisesti, enkä edes meikkaa. En meikkaa kehon terveyden ja ympäristön takia, se ei liity mitenkään aseksualisuteen. Vaatteeni ovat väljät ja peittävät. Olen kyllä joskus teininä meikannut ja laittautunut, mutta se oli ihan gootti ja punk-henkistä hommaa, eikä liittynyt muihin ihmisiin, vaan itsensä toteuttamiseen. Olen myös ollut lenkkitamineissa ja navettavaatteissa kun on tultu vonkaamaan :lol:
Vaikka en välitäkään pukeutua, niin en liittäsi sitä aseksuaalisuuteen. Se on ennemminkin persoonakysymys. Toiset tykkäävät mukavuudesta ja käyttävät aikansa muuhun ja toiset tykkäävät esim. ommella vaatteensa itse ja laittautua. Se voi olla vaikka muotiin ja taiteisiin liittyvä harrastus, ei sen tarvitse olla ketään muuta varten, eikä se tarkoita, että olisi naisellinen. Mutta ei naisellisuus ja itsensä laittaminen sulje aseksuaalisuutta pois. Eikä tarvitse olla sukupuoletonkaan. Voi olla ihan naisellinen nainen ja silti aseksuaali. Mutta ei se tosiaan päälle päin näy.

Avatar
Mattiina
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2018, 19:15

Re: Aseksuaali vai frigidi

hohtava kirjoitti:
12 Helmi 2021, 22:18
wondergirl kirjoitti:
12 Helmi 2021, 00:08
Ehkä olet sitten kuitenkin naisellinen? Itselle aseksuaalisuuteen liittyy myös se, että oman sukupuoleni esiin tuominen ei kiinnosta mitenkään. Kaipa usein itseä laitetaan juuri toisen tai saman sukupuolen takia? Olen oikeastaan aseksuaalisuuden lisäksi aika lailla sukupuoleton, vaikka biologisesti toki selvä nainen.
En pukeudu naisellisesti, enkä edes meikkaa. En meikkaa kehon terveyden ja ympäristön takia, se ei liity mitenkään aseksualisuteen. Vaatteeni ovat väljät ja peittävät. Olen kyllä joskus teininä meikannut ja laittautunut, mutta se oli ihan gootti ja punk-henkistä hommaa, eikä liittynyt muihin ihmisiin, vaan itsensä toteuttamiseen. Olen myös ollut lenkkitamineissa ja navettavaatteissa kun on tultu vonkaamaan :lol:
Vaikka en välitäkään pukeutua, niin en liittäsi sitä aseksuaalisuuteen. Se on ennemminkin persoonakysymys. Toiset tykkäävät mukavuudesta ja käyttävät aikansa muuhun ja toiset tykkäävät esim. ommella vaatteensa itse ja laittautua. Se voi olla vaikka muotiin ja taiteisiin liittyvä harrastus, ei sen tarvitse olla ketään muuta varten, eikä se tarkoita, että olisi naisellinen. Mutta ei naisellisuus ja itsensä laittaminen sulje aseksuaalisuutta pois. Eikä tarvitse olla sukupuoletonkaan. Voi olla ihan naisellinen nainen ja silti aseksuaali. Mutta ei se tosiaan päälle päin näy.
Juu ei se pukeutuminen suoraan kaikkea kerro. Mä en meikkaa lainkaan, en oo koskaan oikein oppinut edes siihen. Mut pukeudun naisellisesti ja korostan jonkin verran tiimalasikroppaani. Käytän niin arkena kuin juhlassa pelkästään hameita ja mekkoja, kaula-aukot on välillä aika avonaisiakin ja tykkään ihonmyötäisistä vaatteista. Mutta kyse ei oo siitä, että pukeutuisin esitelläkseni "sulojani" kenellekään toiselle, vaan että haluan itse pukeutua näin ja musta mun vaatteet on mukavia ja kivannäkösiä mun päällä. Tykkään myös siitä, että kukaan muu mun tuttavapiirissä ei pukeudu samalla tyylillä, olen siinä mielessä melko ainutlaatuinen ympyröissäni. Ja pukeutumistyylistä huolimatta multa ei oo koskaan tultu vonkaamaan
Jos kumpikaan ei muuta kurssiaan
Ne hautaa meidät
Niin kuin muistot haudataan

hohtava

Re: Aseksuaali vai frigidi

Mattiina kirjoitti:
13 Helmi 2021, 08:20
hohtava kirjoitti:
12 Helmi 2021, 22:18
wondergirl kirjoitti:
12 Helmi 2021, 00:08
Ehkä olet sitten kuitenkin naisellinen? Itselle aseksuaalisuuteen liittyy myös se, että oman sukupuoleni esiin tuominen ei kiinnosta mitenkään. Kaipa usein itseä laitetaan juuri toisen tai saman sukupuolen takia? Olen oikeastaan aseksuaalisuuden lisäksi aika lailla sukupuoleton, vaikka biologisesti toki selvä nainen.
En pukeudu naisellisesti, enkä edes meikkaa. En meikkaa kehon terveyden ja ympäristön takia, se ei liity mitenkään aseksualisuteen. Vaatteeni ovat väljät ja peittävät. Olen kyllä joskus teininä meikannut ja laittautunut, mutta se oli ihan gootti ja punk-henkistä hommaa, eikä liittynyt muihin ihmisiin, vaan itsensä toteuttamiseen. Olen myös ollut lenkkitamineissa ja navettavaatteissa kun on tultu vonkaamaan :lol:
Vaikka en välitäkään pukeutua, niin en liittäsi sitä aseksuaalisuuteen. Se on ennemminkin persoonakysymys. Toiset tykkäävät mukavuudesta ja käyttävät aikansa muuhun ja toiset tykkäävät esim. ommella vaatteensa itse ja laittautua. Se voi olla vaikka muotiin ja taiteisiin liittyvä harrastus, ei sen tarvitse olla ketään muuta varten, eikä se tarkoita, että olisi naisellinen. Mutta ei naisellisuus ja itsensä laittaminen sulje aseksuaalisuutta pois. Eikä tarvitse olla sukupuoletonkaan. Voi olla ihan naisellinen nainen ja silti aseksuaali. Mutta ei se tosiaan päälle päin näy.
Juu ei se pukeutuminen suoraan kaikkea kerro. Mä en meikkaa lainkaan, en oo koskaan oikein oppinut edes siihen. Mut pukeudun naisellisesti ja korostan jonkin verran tiimalasikroppaani. Käytän niin arkena kuin juhlassa pelkästään hameita ja mekkoja, kaula-aukot on välillä aika avonaisiakin ja tykkään ihonmyötäisistä vaatteista. Mutta kyse ei oo siitä, että pukeutuisin esitelläkseni "sulojani" kenellekään toiselle, vaan että haluan itse pukeutua näin ja musta mun vaatteet on mukavia ja kivannäkösiä mun päällä. Tykkään myös siitä, että kukaan muu mun tuttavapiirissä ei pukeudu samalla tyylillä, olen siinä mielessä melko ainutlaatuinen ympyröissäni. Ja pukeutumistyylistä huolimatta multa ei oo koskaan tultu vonkaamaan
Olkaa onnellisia siitä :D Ei se vonkaaminen mieltä ylentävää ole, vaan ihmisarvoa alentavaa.

Palaa sivulle “Vierailijoille”