Vieras

Aseksuaalisuus ja haluttomuus

Olen yrittänyt etsiä tietoa, mistä henkilö voi päätellä, onko omalla kohdalla kyse haluttomuudesta vai aseksuaalisuudesta. Onko niin, että haluttomuus on lyhytaikaista, ja aseksuaalisuus on pysyvä synnynnäinen ominaisuus? Kuitenkin olen lukenut myös siitä, että ihmisen seksuaalisuus voi muuttua eämän aikana. Voiko ihmisestä siis kuitenkin "tulla" aseksuaali?

Voiko aseksuaali tuntea halua "kaukaa"? Tarkoitan, että tuntee seksuaalista vetoa johonkuhun, mutta ei oikeasti halua sitä toteuttaa?

Itse en tiedä mikä olen, elän avioliitossa, lapsikin on, mutta seksiä ei enää pitkään aikaan. Ja koskaan en ole seksiä kaivannut. Toisaalta enpä tiedä tarvitseeko minun sen kummemmin tietääkään.

deviant
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Heinä 2019, 03:44

Re: Aseksuaalisuus ja haluttomuus

Haluuttomuus on yleensä vaihe, seksuaalinen suuntautuminen taas pysyvää tai ainakin pysyvämpää. Omalla kohdalla tuo menee juuri noin kuin lopussa muotoilit tuon eli koen välillä halua ajatuksen tasolla mutta mitään suurempaa tarvetta ei ole tätä toteuttaa käytännössä kenenkään toisen kanssa. Yleensä nuo tilanteet menevät myös nopeasti ohi toisin kuin seksuaaleilla, joilla tekee yleensä mieli niin kauan, että saa ja taas kestää olla jonkin aikaa kunnes tuo tarve taas kasautuu.

Palaa sivulle “Vierailijoille”