artista
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Tammi 2020, 20:11
Paikkakunta: Lahti

Aseksuaalisuus kirjallisuudessa

Hei!

Kaipaan uutta luettavaa ja olisi virkistävää saada käsiin kirja, jossa käsitellään aseksuaalisuutta tavalla tai toisella. Löytyisikö teiltä kirjavinkkejä?

Kiitos jo etukäteen!! <3

DarkSparkle
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Tammi 2019, 16:01

Re: Aseksuaalisuus kirjallisuudessa

En ole ikinä kuullut, en suomeksi ainakaan, että tälläisiä olisi.

Itse tosin tällä hetkellä työstän Alfred J. Kwakiin tai Animal Farmiin verrattavissa olevaa lintunovellia (mahdollisesti sarja, jos en saa juonikuvion monimutkaisuutta mahtumaan yhteen kirjaan ja jos joku kustantaja hyväksyy jutun). Päähenkilö on lesbo, ja ensimmäisen suhteensa mentyä päin kuusia (se vasta tarina onkin) päätyy suhteeseen aseksuaalisen hahmon kanssa.
Itse pääjuoni on melko dark, koska se käsittelee mm. sodan kauhuja, huumekierrettä, fasismin nousua, kommunistidiktatuuria, ja ainakin yrittää uppoutua hahmojen kieroutuneisiin/kieroontumassa oleviin psykkeihin.

En tiedä onko tämä hyvä idea tai tahtooko kukaan lukea sellaista, mutta tulee varmaan silti ainakin tehtyä. Työnimi on päähenkilön mukaan "Mustarastas Myrsky".
Viimeksi muokannut DarkSparkle, 20 Tammi 2021, 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Skadi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Helmi 2018, 16:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Aseksuaalisuus kirjallisuudessa

Oon kuullu sellasesta kirjasta kun Claire Kannin Let's Talk About Love. Lukenut en ole, mutta päähenkilö on aseksuaali ja tarina kertoo just siitä.

Peikko
Viestit: 294
Liittynyt: 13 Huhti 2017, 21:02

Re: Aseksuaalisuus kirjallisuudessa

Uusimman Finlandia-palkinnon voittaja ja joulukuun ostetuin suomenkielinen teos Margarita kertoo tarinan simpukasta, joka sulkee kuorensa. Simpukka on myös yksi kirjan kertojista.

beartownlover
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Maalis 2021, 22:40

Re: Aseksuaalisuus kirjallisuudessa

Hei,

yksi nuortenkirja jonka juoni ei ole hyvä, mutta joka avaa aseksuaalisuutta hienolla tavalla on Alice Osemanin 'Loveless'. Se tarjoaa informaatiota sekä hauskalla, opettavaisella että koskettavalla tavalla.

Palaa sivulle “Aseksuaalisuus julkisuudessa”